Channable

Channable breidt uit naar Noord-Amerika

19 mei 2021

Channable breidt officieel uit naar Noord-Amerika. Deze uitbreiding is een logisch gevolg na de groeiende vraag in Amerika naar Channable en de behoefte aan een voordelige online marketingtool. Bij deze uitbreiding hoort ook een officieel Amerikaans sales-en marketingteam en de toevoeging van Amazon US, CA en MX als exportkanalen. De ontwikkeling volgt op wederom een succesvol jaar voor Channable op de Europese markt, inclusief een geslaagde uitbreiding op de Spaanse markt.

Met het toenemende succes in de Europese markt en met de groeiende vraag naar de tool in Noord-Amerika, zijn de Channable-oprichters, Rob van Nuenen, Stefan Hospes en Robert Kreuzer met het plan gestart om de ‘American dream’ waar te maken. De praktische zaken zijn als eerste geregeld, door nieuwe sales- en marketingmedewerkers aan te nemen om potentiële klanten zo goed mogelijk te woord te staan. Het nieuw gevormde Amerikaanse team werkt vanuit het Channable hoofdkantoor in Utrecht, maar zullen in de middag en avond werken vanwege het tijdsverschil. Hierdoor zal de technische support van Channable ook altijd beschikbaar zijn voor Amerikaanse klanten.

Nieuwe ontwikkelingen en functies in de Channable tool worden geïmplementeerd naar aanleiding van de wensen en behoeften van klanten. Daarom zijn er door de uitbreiding naar Amerika koppelingen met Amazon US, Canada en Mexico toegevoegd. Daarnaast zijn eBay US en Walmart nu als twee extra kanalen beschikbaar. Online retailers en marketingbureaus in de Verenigde Staten kunnen verbinding maken met Channable met Shopify, Lightspeed , WooCommerce en Magento, of met een eenvoudige CSV-, XML- of RSS-feed upload.

Channable werkt onafhankelijk en dat is met deze uitbreiding is niet anders. Om zo neutraal mogelijk te blijven en om ervoor te zorgen dat de tool echt kan worden ontwikkeld naar aanleiding van feedback van de gebruiker, heeft Channable geen betaalde samenwerkingen. Channable heeft de uitbreiding zelf gefinancierd naar aanleiding van de behoefte aan een voordelige online marketing tool in Amerika.

Channable’s alles-in-één-tool bevat vele functies, zoals datafeedoptimalisatie, adverteren op marktplaatsen, orderterugkoppelingen, het genereren van dynamische tekstadvertenties en een Analytics-verbinding. De tool maakt het beheer van verschillende online marketingkanalen voor marketingbureaus en adverteerders eenvoudiger en sneller. Channable streeft ernaar om de beste online marketingtool te worden die door alle marketeers en adverteerders gebruikt kan worden, ongeacht hun ervaring. Ongeveer 3000 klanten uit o.a. Nederland, Duitsland, Frankrijk, het Verenigd Koninkrijk, Noorwegen, Zweden, Denemarken en Spanje maken gebruik van Channable. Een greep uit deze klanten zijn: Randstad, Norwegian Air Shuttle, IKEA, SAMSUNG, Cotswold Outdoor (Bever), BESTSELLER en Vodafone.